terbaik!!!

baru lepas publish entry tadi husband call.

"yang kemas rumah mak ngan abah nak datang"

"ha???? kenapa tak cakap awal-awal"

"mana i tahu nak tido rumah kita. biasa abah ade kerja kat kl tido hotel"

"i baru basuh semua selimut cadar and semua basah kene hujan. bila sampai?"

"baru naik bas"

"owh.lambat lagi"

"adelah 3-4 jam"

"dari mana 3-4 jam??"

"dari johor"

haaa??????

owh..habis lah! habis lah

"lauk ape ade?"

"u nak suruh i masak ke? makan luar laaaa"

"ala..bila lagi nak makan menantu masak"

"MAKAN LUAR! dah la..i nak kemas rumah"

You Might Also Like

11 comments

  1. pernah mengalami situasi ini. =)

    ReplyDelete
  2. saya kalau mertua dtg pun mati kutu fikir nak masak apa..huhu..dorang plak mmg jenis x mkn luar

    ReplyDelete
  3. ya ampun.. kalau i pun gelabah jap hehe.. tapi takpe jangan gabra, kemas umah dulu, makan tu tapau dari luar pun boleh kan..
    :)

    ReplyDelete
  4. hahahaha..
    i every weekend blk umah makmertua sbb hubby dok kt sane lg..
    tiap kali masa nk mkn, mmg cuak pk ape la nk masak ape la nk masak..
    cuak weh...
    tp kadang2 i main ngelat jgk, ajak hubby kuar, time2 nk dkt meal time..
    so telepas la dr kene masak..hahahaa

    ReplyDelete
  5. hehhe..kelam kabut cik Farah..kalau akak pun sama juga..dan keputusannya akan minta hubby beli makanan makan kat umah..tak koser nak masak...nak kemas umah lagi hehheheh

    ReplyDelete
  6. pilihan plg bagus, akak ari tu, no choice, kena msk gak sbb diorang smpai kul 3 pagi gitu..huhu..dah la esoknye kena audit, mlmnya sibuk siapkan minit meeting, lewat aa tido mlm tu, dah tu kena bgn awai lak..hukhuk..pepun kena la buat kan, diorang bukan selalu dtg..!

    ReplyDelete
  7. hahaha...seb baik da selamat makan kedai ekeke...

    dulu akak pon kecut perut nak masak utk PIL sbb FIL i cerewet! ekekeke

    ReplyDelete